"tempelwacht" / draak

Personen, Oud-collegas, voorwerpen, documentatie etc.
Plaats reactie
mistifarang
Berichten: 34
Lid geworden op: 04-10-2009 06:41

"tempelwacht" / draak

Bericht door mistifarang » 05-10-2009 06:43

Op mijn terugvlucht van Biak in 1962 had ik een stop van vier uur in BKK. Die tijd is benut om een tempel te bezoeken. Dat moet toch wel een beetje in de buurt van Don Muang geweest zijn. Het enige dat mij resteert is een foto van een draak. Ik ben aan het zoeken welke tempel dat geweest zou kunnen zijn, maar met tempels zie je hier door de bomen het bos niet meer. Is er onder u iemand die deze herkent en mij een hint kan geven waar ik moet zoeken??

Bij voorbaat dank!

http//www.flickr.com/photos/toni_uni/36 ... 981231759/

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 05-10-2009 15:10

Inderdaad wordt herkenning met zoveel tempels in Bangkok een lastig verhaal. Maar mogelijk dat er iemand is die toevallig deze situatie bekend voorkomt.
Anders met veel geduld zoeken met Google Afbeeldingen en dan bijvoorbeeld "Bangkok Wat" of "Bangkok Wat Phra" etc. intypen en dan maar op de plaatjes die komen kijken of er een tempel voorbij komt met een dergelijke bouw/kleurstijl. Dan met Internet gewoon op de tempelnaam zoeken als er een overeenkomst vermoed wordt.

mistifarang
Berichten: 34
Lid geworden op: 04-10-2009 06:41

Bericht door mistifarang » 06-10-2009 05:19

TheFlyingDutchman schreef:Inderdaad wordt herkenning met zoveel tempels in Bangkok een lastig verhaal. Maar mogelijk dat er iemand is die toevallig deze situatie bekend voorkomt.
Anders met veel geduld zoeken met Google Afbeeldingen en dan bijvoorbeeld "Bangkok Wat" of "Bangkok Wat Phra" etc. intypen en dan maar op de plaatjes die komen kijken of er een tempel voorbij komt met een dergelijke bouw/kleurstijl. Dan met Internet gewoon op de tempelnaam zoeken als er een overeenkomst vermoed wordt.
er zal helaas niet veel anders opzitten! bedankt!

Plaats reactie