Hugo Hooftman en Rein Vogels

Personen, Oud-collegas, voorwerpen, documentatie etc.
Plaats reactie
Conniefreak
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-05-2008 20:33

Hugo Hooftman en Rein Vogels

Bericht door Conniefreak » 28-12-2010 14:52

Ik ben op zoek naar informatie over de heer Rein Vogels. Rein Vogels, hoofd Public Relations bij de K.L.M. Jaren 70. Ik ben op zoek naar alle beschikbare info. Leeft de man nog ? Hoe kan ik hem bereiken.

robertpaul
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-01-2009 12:45

Rein Vogels

Bericht door robertpaul » 06-05-2013 21:28

Ik heb geen concrete informatie over de heer Rein Vogels, maar kan slechts melden, dat hij in het jaar, dat ik bij de KLM begon, 1951, reeds hoofd Public Relations was.
Hij zou nu toch wel rond 100 jaar oud moeten zijn.
RV is/was het prototype van een PR man; aimable, extrovert en deur-opener.
En spontaan: Eind vijftiger jaren stond ik - nota bene.... - naast hem op een toilet in het HK den Haag en hij zei onverwachts: "Joh, ik ga nu naar een receptie bij de burgemeester (Scholten), heb je zin om mee te gaan, dan ontmoet je interessante mensen". En dat was ook zo. Ik werkte op een andere afdeling, maar had wel regelmatig contact met hem.
In mijn KLM-tijd op Curacao (1960/64) heb ik een dagje met hem doorgebracht, het was ongelofelijk hoeveel mensen hij daar ook kende. Bij een van onze vele bezoekjes in Willemstad kreeg hij van een handelaar, die hij ook kende, een mooie Parker set. Tegen mij zei hij later: "Ja jongen, dat is nu public relations...."
HAG 1951/58 - CUR 1960/70

Conniefreak
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-05-2008 20:33

Hugo Hooftman en Rein Vogels

Bericht door Conniefreak » 02-06-2013 14:02

hartelijk dank voor deze informatie. In hetzelfde kader van rein Vogels zoek ik naar informatie over de heren Hans Kosman en Fred Zandvliet.

Hans Kosman : chef redactie verbonden aan de K.L.M. Persdienst. In de loop van 1947 werd hij Hoofdredacteur van het blad Avia en Avia-Vliegwereld en correspondent van Amerikaanse en Europese luchtvaartbladen. welke periode was heer Kosman met deze functie bij KLM ?

Fred Zandvliet : Bij KLM zat op een gegeven moment Fred Zandvliet. Hij zat op een Bureau daar bij KLM dat zoiets heette :‘Luchtvaartscholing’of ‘Luchtvaarteducatie’. Dus dat stelde hierarchisch niet zo heel veel voor. Hij deed een beetje promotie en het hobbymatig voorzien van informatie voor de media enzo dat deed hij. Dus niet echt het Public-Relationsbureau. En kijken of je op scholen dingen met luchtvaart kon doen. Dat deed hij redelijk goed. Zandvliet was afkomstig van de KnvvL.

Ik ben op zoek naar beide heren qua informatie. wanneer, zeg maar welke periode hebben ze voor KLM deze functie uitgeoefend.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn er mensen die deze heren op de één of andere manier gekend hebben? Beide heren zijn al overleden. maar als er iemand is die mij zou kunnen helpen heel erg graag.

groeten

Andre

robertpaul
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-01-2009 12:45

Zandvliet

Bericht door robertpaul » 03-06-2013 05:19

Tijdens mijn HK HAG tijd, 1950/58, werkte Zandvliet al op afd. PR. Hij behartigde daar o.a. ook het historisch archief en , naar ik geloof, persberichten naar de media. Later kreeg hij een hogere functie.
HAG 1951/58 - CUR 1960/70

Plaats reactie