Geplaatst: 05-01-2011 14:56
Goede opmerking van Ronald t.a.v. het toerental wat dit apparaat kennelijk te verwerken zou kunnen krijgen.
Inderdaad kom je dan uit op een turboprop motor, en gegeven het logo kan dit dan alleen om de Vickers Viscount gaan. (uit periode 1957-1959)
Het onderdeel zou dan ook daadwerkelijk op de motor gemonteerd zijn geweest.
Wat dan wel wat twijfel oproept is een Amerikaans onderdeel op een oer-Brits product. Onmogelijk is dit uiteraard niet, maar de Engelsen maakten toch maar wat graag gebruik van "British only".
Tevens wordt er aanvankelijk gesproken over het feit dat dit onderdeel op een crash site gevonden zou zijn. Er zijn geen crashes met KLM Viscounts geweest.
Mijn contact met een gepensioneerd BWK mochten helaas ook geen uitkomst bieden, hij kon het ook niet echt thuisbrengen.
Een andere, maar naar mijn idee niet waarschijnlijke optie, zou zijn dat het gaat om een onderdeel wat op een turbo-compound motor gezeten zou hebben (Super Constellation & DC7-C), en dan direct gelinkt aan die "blower", maar daar wijst het uiterlijk van het apparaat m.i. niet echt op.
Inderdaad kom je dan uit op een turboprop motor, en gegeven het logo kan dit dan alleen om de Vickers Viscount gaan. (uit periode 1957-1959)
Het onderdeel zou dan ook daadwerkelijk op de motor gemonteerd zijn geweest.
Wat dan wel wat twijfel oproept is een Amerikaans onderdeel op een oer-Brits product. Onmogelijk is dit uiteraard niet, maar de Engelsen maakten toch maar wat graag gebruik van "British only".
Tevens wordt er aanvankelijk gesproken over het feit dat dit onderdeel op een crash site gevonden zou zijn. Er zijn geen crashes met KLM Viscounts geweest.
Mijn contact met een gepensioneerd BWK mochten helaas ook geen uitkomst bieden, hij kon het ook niet echt thuisbrengen.
Een andere, maar naar mijn idee niet waarschijnlijke optie, zou zijn dat het gaat om een onderdeel wat op een turbo-compound motor gezeten zou hebben (Super Constellation & DC7-C), en dan direct gelinkt aan die "blower", maar daar wijst het uiterlijk van het apparaat m.i. niet echt op.