KLM Radio-Officers Flying Logbook

Over alles wat een KLM logo draagt.
Plaats reactie
aerodroom
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-02-2009 21:04

KLM Radio-Officers Flying Logbook

Bericht door aerodroom » 02-01-2010 22:02

Hallo Lezers,

Ik ben recent in het bezit gekomen van een KLM Radio-Officers Flying Logbook. Het betreft hier de logbook van Radio-Officer F. Stoltenhoff, persooneelsnummer 8133 en gaat over de periode januari 1949 t/m februari 1958. In deze periode heeft Radio-Officer F. Stoltenhoff in het begin in het voormalig Nederlands Indie gevlogen en is in janauri 1951 in Europa gaan vliegen. Wie oh wie kan mij iets meer vertellen over F. Stoltenhoff?


Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 02-01-2010 23:38

Beste Dimitri,

Zeer interessante vondst!
Helaas kan ik je zo op het eerste gezicht geen nadere informatie over deze persoon verschaffen. Zijn naam komt mij niet bekend voor.
Mogelijk dat ik ergens in mijn archief nog iets kan vinden, dan laat ik dat weten.

Wel interessante verblijfadressen te Batavia.
Vooral het 'KLM Landhuis'. Wist niet dat KLM daar over een dergelijk onderkomen beschikte. KLM heeft bemanningen in de begintijd na de oorlog op diverse plaatsen ondergebracht te Batavia, waaronder diverse hotel's.
Hotel der Nederlanden was een bekend voorbeeld.
Later kreeg de KLM de beschikking over het eigen Transaera hotel voor bemanningen. (Zie foto's onder rubriek Gebouwen).
Dat betrof echter m.n. de slip-bemanningen, en niet het gestationeerde personeel.
Uiteindelijk is het grootste gedeelte van het gestationeerd personeel ondergebracht in een door KLM gebouwde woonwijk Pisang Batu, niet ver van Kemajoran.
Ook in de wijken Bukit Duri en Kebajoran woonden een aantal KLM-ers.

Neem aan dat er in het logboek ook een hele opsomming van gemaakte vluchten en vliegtijden staat vermeld?
Dat is informatie die historisch gezien zeer interessant is.

Groeten, Ronald.

Classic
Berichten: 48
Lid geworden op: 09-04-2008 08:01

Bericht door Classic » 01-09-2012 14:43

Beste Dimitri,

Ben bezig met een lijst van KLM'ers.
Van de week is een lijst van radio-telegrafisten in mijn bezit gekomen.

F. Stoltenhoff
Geboren 1922
Overleden 5 oktober 2000
Volontair bij de KLM in 1947.
In dienst bij de KLM 1948.
De KLM verlaten in 1958.

Staan er nog bijzonderheden in het logboek?

Met vriendelijke groeten,
Ronald Dijkstra

Plaats reactie