KLM Spuugzak 1930??

Over alles wat een KLM logo draagt.
Plaats reactie
Flyingklm
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2010 09:39

KLM Spuugzak 1930??

Bericht door Flyingklm » 16-02-2010 10:49

verwijderd bericht

Caravelle
Berichten: 14
Lid geworden op: 18-02-2010 00:51

Bericht door Caravelle » 22-02-2010 11:30

Hoi Colin,

Wat een leuke verzameling heb jij :D

Ik heb hier een foto uit een KLM DC-7C (1953-1966),
volgens mij is dit dezelfde kotszak. Ik denk dus eerder
dat de kotszak uit de jaren 50 is dan uit de jaren 30.

Afbeelding

Flyingklm
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-02-2010 09:39

Bericht door Flyingklm » 22-02-2010 22:44

Caravelle schreef:Hoi Colin,

Wat een leuke verzameling heb jij :D

Ik heb hier een foto uit een KLM DC-7C (1953-1966),
volgens mij is dit dezelfde kotszak. Ik denk dus eerder
dat de kotszak uit de jaren 50 is dan uit de jaren 30.

Afbeelding
Zou zo maar kunnen al heb ik nog geen direct bewijs!!! Alvast bedankt voor de mooie foto!!

Gr
Colin

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 24-02-2010 12:04

Even een kleine correctie t.a.v. de periode van DC7-C operatie bij de KLM:

De eerste DC7-C werd in april 1957 in gebruik genomen, de laatste DC7-F verliet de KLM in maart 1969.
(KLM heeft in totaal 4 passagiers DC7-C's omgebouwd tot vrachtmachine)

De passagiersvluchten met de DC7-C hebben tot en met de eerste helft van 1965 geduurd.

Caravelle
Berichten: 14
Lid geworden op: 18-02-2010 00:51

Bericht door Caravelle » 24-02-2010 13:18

Ik had de informatie over de jaren even snel van Wikipedia gehaald,
misschien moeten we het daar dan ook maar aanpassen :D

Overigens klopt het soms ook niet in de "jaarboeken" en website
van de KLM zelf, daar staat o.a. in dat de eerste 747-300 in 1975 in dienst kwam!!

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 24-02-2010 13:20

Je staat er soms inderdaad verbaasd van welke fouten er op welke plekken staan.
En inderdaad, ook de eigen KLM publicaties zijn zeker niet altijd vrij van fouten.
Ik kaart dergelijke zaken dan ook meestal onmiddelijk aan.

Plaats reactie