Pagina 1 van 1

KLM Spuugzak 1930??

Geplaatst: 16-02-2010 10:49
door Flyingklm
verwijderd bericht

Geplaatst: 22-02-2010 11:30
door Caravelle
Hoi Colin,

Wat een leuke verzameling heb jij :D

Ik heb hier een foto uit een KLM DC-7C (1953-1966),
volgens mij is dit dezelfde kotszak. Ik denk dus eerder
dat de kotszak uit de jaren 50 is dan uit de jaren 30.

Afbeelding

Geplaatst: 22-02-2010 22:44
door Flyingklm
Caravelle schreef:Hoi Colin,

Wat een leuke verzameling heb jij :D

Ik heb hier een foto uit een KLM DC-7C (1953-1966),
volgens mij is dit dezelfde kotszak. Ik denk dus eerder
dat de kotszak uit de jaren 50 is dan uit de jaren 30.

Afbeelding
Zou zo maar kunnen al heb ik nog geen direct bewijs!!! Alvast bedankt voor de mooie foto!!

Gr
Colin

Geplaatst: 24-02-2010 12:04
door TheFlyingDutchman
Even een kleine correctie t.a.v. de periode van DC7-C operatie bij de KLM:

De eerste DC7-C werd in april 1957 in gebruik genomen, de laatste DC7-F verliet de KLM in maart 1969.
(KLM heeft in totaal 4 passagiers DC7-C's omgebouwd tot vrachtmachine)

De passagiersvluchten met de DC7-C hebben tot en met de eerste helft van 1965 geduurd.

Geplaatst: 24-02-2010 13:18
door Caravelle
Ik had de informatie over de jaren even snel van Wikipedia gehaald,
misschien moeten we het daar dan ook maar aanpassen :D

Overigens klopt het soms ook niet in de "jaarboeken" en website
van de KLM zelf, daar staat o.a. in dat de eerste 747-300 in 1975 in dienst kwam!!

Geplaatst: 24-02-2010 13:20
door TheFlyingDutchman
Je staat er soms inderdaad verbaasd van welke fouten er op welke plekken staan.
En inderdaad, ook de eigen KLM publicaties zijn zeker niet altijd vrij van fouten.
Ik kaart dergelijke zaken dan ook meestal onmiddelijk aan.