Wat is er gebeurd met de inboedel van Hotel 't Rif te Biak?

Alles over KLM gebouwen en KLM Hotels
Plaats reactie
TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Wat is er gebeurd met de inboedel van Hotel 't Rif te Biak?

Bericht door TheFlyingDutchman » 05-10-2008 14:47

Beste lezers,

Een poosje geleden kwam ik een vraag tegen van een militair die bij de landmacht in Nieuw Guinea heeft gediend.

Hij vroeg zich af wat er met de gong was gebeurd die door hun legeronderdeel is vervaardigd en aan de KLM te Biak is geschonken.

Afbeelding
Foto van de Gong nadat deze gereedgekomen was.

Ik heb kunnen achterhalen dat deze gong een mooie plaats heeft gekregen in het KLM Hotel 't Rif te Biak.
De gong heeft daar zeker een aantal jaren gestaan, zo wist een gepensioneerd KLM purser zich nog te herinneren.

Afbeelding
Hier ziet men de Gong achterin de eetzaal/lounge staan.

Ik vraag mij nu af wat er met de KLM gerelateerde inventaris van 't Rif is gebeurd nadat Nederland en de KLM Nieuw Guinea eind 1962 moesten verlaten.
Je zou dan geneigd zijn aan te nemen dat zaken als zo'n fraaie gong dan meegenomen zouden zijn.

Maar er waren vast meer zaken in het hotel aanwezig, zoals KLM reclamemateriaal, misschien zelfs wel vliegtuigmodellen?

Weet iemand wat er met dit alles gebeurd is, of is er een lezer die destijds betrokken was bij de ontruiming / overdracht van het hotel?

Ik hoor het graag.

mistifarang
Berichten: 34
Lid geworden op: 04-10-2009 06:41

Bericht door mistifarang » 04-10-2009 19:52

Ben er niet bij betrokken geweest maar ik vrees dat het e.e.a. naar Indonesie is "gereisd" zoals vele, vele andere zaken uit NNG, als ik de berichten mag geloven.

Plaats reactie