KLM Hotel Midway House te Karachi

Alles over KLM gebouwen en KLM Hotels
TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

KLM Hotel Midway House te Karachi

Bericht door TheFlyingDutchman » 12-03-2008 13:34

Beste lezers,

Een ander bekend KLM hotel uit de tijd van de Indië vluchten was Midway House te Karachi. Zo genoemd vanwege het feit dat dit hotel vrijwel precies halverwege de vluchtroute van Amsterdam naar Batavia/Jakarta gelegen was.

Het hotel is jaren lang een nachtstop plaats in de dienstregeling geweest.
Zowel bemanning als passagiers dineerden en sliepen in het hotel om vervolgens de volgende dag de reis weer voort te zetten.
Omdat het hotel nagenoeg op het luchthaventerrein gelegen was, was dat erg gemakkelijk.

Het hotel is als KLM hotel nog zeker tot eind jaren '80 in gebruik geweest als crewhotel. Begin jaren '80 is er nog een grote verbouwing geweest om het hotel verder aan te passen aan de wensen van die tijd.
Na de verbouwing had de P.I.A al een tweederde meerdeheidsbelang in het hotel.

Daarna is het hotel in handen gekomen van Pakistan International Airlines.
Uiteindelijk is het hotel overgegaan in de keten van Mercure Hotels.
Maar recentelijk vernam ik dat vanwege de matige kwaliteit/service het hotel de Mercure naam niet meer mag voeren.

Hieronder wat foto's en een advertenite van het hotel in de diverse perioden.

Afbeelding
Hotel eind jaren '40 begin jaren '50.

Afbeelding
Hotel in 1984
Afbeelding

Afbeelding
Advertentie waarbij een voorbode aan de overdracht aan de P.I.A. al in het logo te zien is. Het hotel is namelijk een aantal jaren gezamenlijk door KLM en PIA geëxploiteerd.

Afbeelding
Ingang hotel in de tijd dat het nog de Mercure naam mocht voeren.

Zijn er passagiers/bemanningsleden die in de KLM tijd in het hotel hebben overnacht, of er foto's van hebben uit vroeger jaren? Dan hoor ik het graag.

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 06-05-2008 15:24

Beste lezers,

Via Joop Dobrosch ontving ik onlangs de volgende foto's van Midway House die hij in de jaren '60 bij zijn stationering aldaar heeft gemaakt:

Afbeelding
Ansichtkaart van het hotel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jupio
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-08-2008 10:06

Midway house Karachi

Bericht door jupio » 22-08-2008 10:21

Beste lezer
op google earth heb ik nog wat foto's geplaatst op de plaats van het Midway house
grote groet
juup
Het was een mooie tijd!!

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 22-08-2008 19:27

Beste Juup,

Welkom op het forum & bedankt voor je bericht.
Heb je misschien ook een link naar de juiste google-earth rubriek?

Met de Img functie kun je overigens ook foto's hier op de site plaatsen vanuit een digitaal foto-sharing album.

Gewoon de daar getoonde link opnemen, en de foto verschijnt dan in je posting.

Vr. groeten, Ronald.

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 29-08-2008 20:48

Beste lezers,

Met dank aan forumlid Juup hierbij zijn prachtige foto's van KLM Midway House in 1960.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand misschien ook nog foto's van de kamers?

Frans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-02-2010 22:26

Hotel Midway house

Bericht door Frans » 10-02-2010 22:34

Zijn er passagiers/bemanningsleden die in de KLM tijd in het hotel hebben overnacht, of er foto's van hebben uit vroeger jaren? Dan hoor ik het graag.

Van 1978 tot 1985 in Pakistan gewoond. Herinner me goed hoe we met PIA naar Karachi vlogen om daar midden in de nacht aan boord van een KLM toestel te stappen naar Amsterdam. We sliepen dan meestal 1 of anderhalf nachtje in het Hotel Midway House. In de tuin van het hotel stond een oud vliegtuig wat tot 1980 (zo las ik op een PIA forum) nog gebruikt werd voor het opleiden van piloten.
Ik bewaar goede herinneringen aan het hotel, al lees ik nu dat het sterk acheruit gegaan is.



[/quote]

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 13-02-2010 13:40

Bedankt voor je herinneringen!

Tja, de tijd van eigen KLM hotels komt niet meer terug.

Ik heb overigens vernomen dat het hotel wederom weer in andere handen is overgegaan, thans de Ramada keten.
Zo op hun site te zien heeft men het hotel flink aangepakt en zit het nu in de 4-sterren categorie.

Overigens was het in de jaren '60-'70 ook niet helemaal op en top, zo heb ik wel eens van bemanningen gehoord.

BartiMan
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-09-2011 13:22

Midway Hotel

Bericht door BartiMan » 25-09-2011 13:34

Ik heb hier een paar keer als kind ( 8 en 11 jaar resp. 1972 en 1974) gelogeerd. Het heette toen KLM-PIA Midway hotel en ik herinner mij dat er een afgedankt vliegtuig voor het hotel geparkeerd stond. Wat ik het meest bizarre vond was de sauna die bij het zwembad stond. Stel je voor 40 graden in de tropische hitte buiten en dan de sauna in. Je had het echt koud als je er uit kwam. Lachen.

Robert Jaarsma
Berichten: 19
Lid geworden op: 11-01-2010 12:34

Bericht door Robert Jaarsma » 29-09-2011 18:19

Klein weetje:
In Amstelveen aan de Amsterdamseweg heeft er tot een jaar of 10 geleden een Bodega Midway (bar/cafe) bestaan. Volgens de lokale overlevering zou dit naar het Midway House genoemd zijn door een KLM steward/purser die eigenaar werd van deze zaak. Waarschijnlijk was dit in de jaren 60.

TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Bericht door TheFlyingDutchman » 29-09-2011 18:27

Bedankt voor deze interessante aanvullingen t.a.v. Midway House.

Zijn er toevallig nog foto's van de Bodega / Midway Bar in Amstelveen?
Of is er nog te achterhalen welke KLM-er de eigenaar van was?

Plaats reactie