KLM Aerocarto Bungalowpark te Zanderij Paramaribo

Alles over KLM gebouwen en KLM Hotels
Plaats reactie
TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

KLM Aerocarto Bungalowpark te Zanderij Paramaribo

Bericht door TheFlyingDutchman » 02-01-2013 15:15

Onlangs had ik het genoegen een weekje in Suriname te verblijven.
Een prachtig land wat een bezoek meer dan waard is.

Ik wist dat zich nabij de luchthaven Zanderij een voormalig KLM Aerocarto Bungalowpark zou moeten bevinden, getuige onderstaande foto van Piet Harte, genomen in 1968, toen KLM Aerocarto zeer actief was in Suriname.
Het is de enige foto die ik uit die periode kon vinden op internet.

In de film over de missie met de PZ-TLC (zie http://klmhistorie.forum2go.nl/klm-aero ... -t320.html) komen ook nog een paar korte beelden voor van het Bungalowpark.

Meer foto's uit die tijd zijn dus zeer zeker welkom!

Afbeelding
[Foto: Piet Harte]

Er is mij eigenlijk verder weinig bekend over het park, ik neem aan dat alle Aerocarto bemanningen en personeel daar woonden en werkten (kantoor).

De bemanningen van de reguliere KLM lijndienstvluchten vanaf Amsterdam verbleven in hotel Torarica in de stad Paramaribo (thans nog steeds het geval!).

Hieronder een fotoreportage van het voormalige KLM Aerocarto Bungalowpark die ik heb gemaakt op oudjaarsdag 2012, kort voor mijn vertrek naar Nederland.

Afbeelding

De weg naar het park toe is nog steeds onverhard.

Afbeelding

Afbeelding
En ook op het park zelf zijn alle wegen onverhard.
Zal in de regentijd dus een blubberige boel zijn!



Afbeelding
Niet alle voormalige bungelows zijn thans nog bewoond.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heb het vermoeden dat dit het KLM Aerocarto kantoorgebouw was.
Kan iemand dit bevestigen? Thans is het geheel verlaten en staat het helaas te verkrotten.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een verlaten zwembad, warvan ik mij afvraag of dit er in de KLM Aerocartotijd ook al was en of er door de KLM-ers gebruik
van werd gemaakt.
Weet iemand hier misschien iets meer van?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het een leuke ervaring om op dit stukje, toch KLM historische grond, rondgewandeld te hebben.

Hoewel de bungalows er na dik 40 jaar niet zo best meer aan toe zijn, staan ze er gelukkig nog wel en doen ze, op een paar na, allemaal nog dienst als woning voor het wat armere gedeelte van de bevolking.

Ben zeer benieuwd naar reacties van mensen die vroeger op het park gewerkt hebben en er meer over kunnen vertellen.

Plaats reactie