Foto's gezocht - voor het boek over de ELTA

Verhalen, herinneringen, (bijzondere) gebeurtenissen, anekdotes etc.
Plaats reactie
Rob
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-04-2008 23:42

Foto's gezocht - voor het boek over de ELTA

Bericht door Rob » 30-09-2008 20:21

Hallo

ik ben op zoek naar foto's van KLM-toestellen uit de periode 1919-1922. Het is voor het boek over de ELTA dat aan het eind van dit jaar uitkomt.

Ik ben op zoek naar goede foto's van de De Havilland D.H.9C en van de Duitse en Engelse toestellen die door de KLM in 1920 werden ingehuurd.

Ook zoek ik naar foto's van de toestellen die door de kleinere maatschappijtjes in de periode 1919-1921 werden gebruikt. Onder andere van mijen als ILVO, Eerste Internationale Luchtvaart Onderneming - EILO, Lucht-Reederij Amsterdam en eventueel andere.

Ik had graag een foto van de voorpagina van het boek getoond, maar helaas ben ik nog te vers en mag dit nog niet publiceren. Dus dat houden jullie te goed.

Groeten
Rob

aerodroom
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-02-2009 21:04

Bericht door aerodroom » 24-02-2009 22:27

Hallo Rob,

Is het boek van de E.L.T.A. al uit gekomen? Ik heb overigens een rondvluchtcertificaat van de E.L.T.A. in de collectie, gevlogen met de "Handley Page", plaatsbewijs nr. 1089. Leuk stukje Nederlandse luchtvaart historie.

Rob
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-04-2008 23:42

Bericht door Rob » 25-02-2009 06:41

Beste Aerodrome

Het boek is vertraagd. We verwachten dat het nu rond juni uit zal komen. Mocht je automatsch gewaarschuwd willen worden dan kun je je e-post adres sturen en dan zetten we je op de lijst van geïnteresseerden. Daar staan er al ruim honderd. Zie daarvoor mijn website over de ELTA1919.nl en ga naar contact.

Met vriedelijke groeten
Rob

Rob
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-04-2008 23:42

Bericht door Rob » 05-09-2009 09:09

Beste vrienden

Door ziekte van de editor is het boek over de ELTA vertraagd, maar nu zijn we weer volop in business. Verwachte datum van publicatie is nu november 2009. Het eerste hoofdstuk is al af en telt niet minder dan 211 foto's. Dit wordt dus een boek om naar uit te kijken - letterlijk en figuurlijk.

Bedankt voor jullie geduld.

Groetjes
Rob Mulder

Rob
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-04-2008 23:42

Bericht door Rob » 21-04-2010 18:30

Beste vrienden.

Vanaf 23 april tot en met 2 mei wordt in het Museum Amsterdam-Noord een tentoonstelling over de ELTA georganiseerd.

Op zaterdag 1 mei om 16:00 uur presenteert Rob Mulder zijn boek "ELTA 1919" (Eerste Luchtvaart Tentoonstelling Amsterdam, in 1919 gehouden op een terrein aan de Papaverweg). Een in het Engels geschreven, prachtig geïllustreerd boek. Het boek is te koop en kan door de auteur worden gesigneerd. In het boek zijn veel illustraties opgenomen van voorwerpen, affiches en boeken van verzamelaar Frans Kerkdijk. Een deel van zijn verzameling wordt tentoongesteld. Niet alleen voor vliegtuigliefhebbers, maar voor ieder die deze unieke tentoonstelling in het Noord van 1919 interesseert.

Hier bestaat dus de mogelijkheid het ELTA-boek te kopen en door mij te laten signeren.

Iedereen is welkom.



Met vriendelijke groeten
Rob Mulder

Plaats reactie