Laatste lijndiensten & afscheid van KLM vliegtuigen.

Verhalen, herinneringen, (bijzondere) gebeurtenissen, anekdotes etc.
Plaats reactie
TheFlyingDutchman
Site Admin
Berichten: 292
Lid geworden op: 02-03-2008 14:56

Laatste lijndiensten & afscheid van KLM vliegtuigen.

Bericht door TheFlyingDutchman » 30-03-2008 13:46

Beste lezers,

Zoals elders in één van de rubrieken is te lezen, heeft de KLM aan de laatste lijndienst en afscheid van de DC8 en DC10 aandacht besteed.
Ook voor de DC9 en de A310 zou dat nog het geval zijn.
Bij de B747-classic en B767 zou dat helaas al niet meer het geval zijn.
(Althans, een afscheidsvlucht voor personeel).

Ik vraag mij nu af of er ook aandacht is geweest voor de volgende vliegtuigtypen:

De Lockheed Super Constellation.

Laatste lijndienstvlucht, uitgevoerd met de PH-LKB, op 25 augustus 1962 van Prestwick naar Amsterdam.

(Later dit jaar zijn overigens nog een tweetal buiten dienst gestelde Super Constellations weer kort in dienst gesteld voor repatriëringsvluchten vanuit Nieuw Guinea).

Het was er misschien de tijd niet voor, maar is er ook hier misschien sprake geweest van een Wolkenridder artikeltje of een afscheidsvlucht voor personeel?

De Douglas DC7-C, t/m eind oktober 1963 was dit vliegtuig nog aktief in passagiersdienst op ICA routes zoals New York en Montreal.
Tot en met oktober 1964 nog op een aantal Europese bestemmingen, en in april 1965 was het afgelopen voor de passagiersdiensten.
Als vrachtvliegtuig bleef de DC7-C nog aktief tot 1969.

Ook hier: was er aandacht voor de laatste passagierslijndienst? (Welke was dat?) en was er een afscheidsvlucht?

Zo ook voor de Douglas DC6, de Convair 240/340 en de Vickers Viscount.

Tot slot de Lockheed L188 Electra, dit vliegtuig was aktief tot 1968.
Weet iemand wat de laatste KLM Electra dienst is geweest?
Was er een afscheidsvlucht?

Ik hoor het graag als iemand iets weet.

Plaats reactie