Beste lezers,
Naar aanleiding van een vreselijke crash van een American Airlines DC10 op het vliegveld van Chicago, is er door de luchtvaartautoriteiten een wereldwijd vliegverbod afgekondigd voor de DC10 vliegtuigen.
Juist met de drukke zomermaanden van 1979 in aantocht.
Dit bracht dus uiteraard ook voor de KLM een grote verstoring in de dienstregeling teweeg die zo goed en zo kwaad als het ging is opgelost met inzet van andere vliegtuigtypen en het zo goed mogelijk verdelen van de beschikbare vliegtuigen op de routes.
KLM DC10 aan de grond..
-
- Site Admin
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 02-03-2008 14:56
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15-02-2010 15:25
Heb dit als IPB-er meegemaakt, we waren net geland in Manila (kl863) toen het ongeluk met de DC 10 in Chicago gebeurde.
Wij waren van plan om vanuit Manila door naar Hololulu/Hawaiï te vliegen met de PAL(PhilippineAirLines), die oa met KLM-DC10 vloog. Maar dat ging mooi niet door. En door het wegvallen van de PAL-vluchten naar Europa, zaten meteen de 747-vluchten van KLM ook vol, dus 1 1/2 week "verplicht" de Philippijnen bezichtigd, was ook mooi trouwens.
Wij waren van plan om vanuit Manila door naar Hololulu/Hawaiï te vliegen met de PAL(PhilippineAirLines), die oa met KLM-DC10 vloog. Maar dat ging mooi niet door. En door het wegvallen van de PAL-vluchten naar Europa, zaten meteen de 747-vluchten van KLM ook vol, dus 1 1/2 week "verplicht" de Philippijnen bezichtigd, was ook mooi trouwens.