Waarom dit forum?
Allereerst geboren uit mijn eigen grote interesse in de historie van de KLM.
Ik ben al zo'n 30 jaar bezig met deze hobby.
Verzamelen van memorabilia, foto's, documentatie etc. etc.
De verzameling dient nu tevens als basis voor het doen van historisch onderzoek, met name naar de minder bekende zaken en onderwerpen.
Contacten met andere geïnteresserden zijn in de loop der jaren van onschatbare waarde gebleken. Het internet biedt daar nu vele mogelijkheden voor.
Luchtvaart fora zijn er genoeg in diverse vormen en voor diverse doelgroepen.
Er was echter nog geen specifiek forum voor geïnteresseerden in de historie van de KLM.
Er is veel geschreven over de KLM geschiedenis in diverse boeken en ook op Internet is nog wel het een en ander te vinden.
Toch betreft het dan vaak de algemeen bekende zaken.
Maar er is ook heel veel nog niet beschreven en dat is jammer.
En daar hoopt dit forum nu in te voorzien. Een forum voor U & door U!
Het onderling delen van kennis en informatie kan helpen deze onontsloten stukjes KLM geschiedenis publiek beschikbaar te maken.
Ik heb al een aantal berichten geplaatst zodat U kunt zien wat ik ongeveer bedoel.
Uiteraard zullen er door mij de komende periode nog vele toevoegingen gedaan worden. Reacties daarop zijn uiteraard zeer welkom!
Tevens is het de plaats waar contacten gelegd kunnen worden tussen alle liefhebbers van de geschiedenis van het prachtige KLM bedrijf.

Veel plezier en ik hoop op vele mooie bijdragen, herinneringen en interessante discussies die het KLM verleden en de gloriejaren van het bedrijf levend houden
voor het nageslacht.
Ronald Aker
Forumbeheerder